Edukációs célú előadások

Csoport normái és rejtett, informális szerkezete Csoport normái és rejtett, informális szerkezete

Interaktív előadás során egy csoport nyílt és rejtett szabályairól beszélgetünk és példákat említek el arra vonatkozóan, hogy bizonyos rejtett normák miként ronthatják a csoportteljesítményt. Emellett beszélek a csoport rejtett szerkezetéről is, hogyan lehet például a népszerű, vagy éppen magányos csoporttagokat felismerni és a pszichológiai eszközök által kapott eredmények alapján egy harmonikusan működő közösséget megteremteni, illetve fenntartani. Célom, hogy a résztvevők jobban belelássanak a felszín alatt zajló csoportfolyamatokba, akár egy iskolai osztály, akár egy csapatsportág esetén.

Felelősségérzet és fejlődési szemléletmód fejlesztése versenysportolóknál Felelősségérzet és fejlődési szemléletmód fejlesztése versenysportolóknál

Interaktív előadás keretében bemutatom az általam létrehozott és gyakorlatban alkalmazott Felelősségérzet fejlesztésére irányuló tréningprogramot. Továbbá a tréningprogram alkalmazási lehetőségeiről is beszélek versenyszerűen sportoló csapatok esetén. Az egyéni-, csapat- és klub szintű felelősségérzet, illetve a csoportra jellemző szemléletmód feltárását követően, csoportra szabott tréningprogram kialakítására van lehetőség. Ennek menetéről és a három felelősség szinthez-, valamint a fejlődési szemléletmódhoz tartozó példa feladatokról is szó esik az előadás során.

Kognitív funkciók jelentősége a versenysportban Kognitív funkciók jelentősége a versenysportban

Interaktív előadás során olyan kognitív képességekről és azok mérési lehetőségeiről beszélek, melyek elengedhetetlenek a versenysportban való sikeresség során. Szó esik a reakcióidő, téri tájékozódás, vizuális észlelés folyamatairól. Emellett a döntéshozatal, stressztűrőképesség, játékintelligencia jelentősége is megjelenik. Vajon mi jellemzi a magas szinten sportolók kognitív funkcióit? Hogyan lehet ezeket a kognitív készségeket fejleszteni a gyakorlatban? Milyen modern eszközökkel mérhetők a kognitív funkciók? Ezek lehetnek központi témáink az előadás során.

Hogyan segítheti a szülő gyermeke profi labdarúgóvá válását? Hogyan segítheti a szülő gyermeke profi labdarúgóvá válását?

Interaktív előadás sorozat keretében olyan témákkal foglalkozunk, melyek érzékenyen érinthetik a szülőt gyermeke labdarúgóvá válásának folyamatában. Hogyan lehet a digitális társadalom újabb és újabb vívmányait a sportteljesítmény szolgálatába állítani? Milyen viselkedési normák elsajátítása és gyakorlása szükséges a szülő részéről gyermeke edzésein, mérkőzésein való részvétele esetén? Miért is fontos a hatékony kommunikáció szülő és edző között, illetve milyen formában történhet mindez a hatékony működés és egészséges határok betartása érdekében? Ilyen és hasonló jellegű témák jelennek meg előadásról-előadásra, a Szeged Csanád Grosics Akadémia gondozásában.

Edukációs célú előadások