Interaktív előadás során egy csoport nyílt és rejtett szabályairól beszélgetünk és példákat említek el arra vonatkozóan, hogy bizonyos rejtett normák miként ronthatják a csoportteljesítményt. Emellett beszélek a csoport rejtett szerkezetéről is, hogyan lehet például a népszerű, vagy éppen magányos csoporttagokat felismerni és a pszichológiai eszközök által kapott eredmények alapján egy harmonikusan működő közösséget megteremteni, illetve fenntartani. Célom, hogy a résztvevők jobban belelássanak a felszín alatt zajló csoportfolyamatokba, akár egy iskolai osztály, akár egy csapatsportág esetén.
Interaktív előadás keretében bemutatom az általam létrehozott és gyakorlatban alkalmazott Felelősségérzet fejlesztésére irányuló tréningprogramot. Továbbá a tréningprogram alkalmazási lehetőségeiről is beszélek versenyszerűen sportoló csapatok esetén. Az egyéni-, csapat- és klub szintű felelősségérzet, illetve a csoportra jellemző szemléletmód feltárását követően, csoportra szabott tréningprogram kialakítására van lehetőség. Ennek menetéről és a három felelősség szinthez-, valamint a fejlődési szemléletmódhoz tartozó példa feladatokról is szó esik az előadás során.
Interaktív előadás során olyan kognitív képességekről és azok mérési lehetőségeiről beszélek, melyek elengedhetetlenek a versenysportban való sikeresség során. Szó esik a reakcióidő, téri tájékozódás, vizuális észlelés folyamatairól. Emellett a döntéshozatal, stressztűrőképesség, játékintelligencia jelentősége is megjelenik. Vajon mi jellemzi a magas szinten sportolók kognitív funkcióit? Hogyan lehet ezeket a kognitív készségeket fejleszteni a gyakorlatban? Milyen modern eszközökkel mérhetők a kognitív funkciók? Ezek lehetnek központi témáink az előadás során.
Interaktív előadás sorozat keretében olyan témákkal foglalkozunk, melyek érzékenyen érinthetik a szülőt gyermeke labdarúgóvá válásának folyamatában. Hogyan lehet a digitális társadalom újabb és újabb vívmányait a sportteljesítmény szolgálatába állítani? Milyen viselkedési normák elsajátítása és gyakorlása szükséges a szülő részéről gyermeke edzésein, mérkőzésein való részvétele esetén? Miért is fontos a hatékony kommunikáció szülő és edző között, illetve milyen formában történhet mindez a hatékony működés és egészséges határok betartása érdekében? Ilyen és hasonló jellegű témák jelennek meg előadásról-előadásra, a Szeged Csanád Grosics Akadémia gondozásában.